23 feb
Citi
Xico
The Ops Sup Analyst 1 is an entry-level position responsible for providing operations support services, including but not limited to; record/documentation maintenance, storage & retrieval of records, account maintenance, imaging and the opening of accounts in coordination with the Operations - Core Team.
Additionally, the Ops Sup Analyst 1 serves as the liaison between operations staff, relationship managers, project managers, custodians and clients.
The overall objective of this role is to provide day-to-day operations support in alignment with Citi operations support infrastructure and processes.
**Responsibilities**:
- Perform business analysis and documentation of the current and future state of Client Reports and Advices (client communication letters, notices, and confirms)
- Provide regular status updates for all project participants and create presentations for steering committee updates
- Work with various Legal & Compliance teams to obtain sign-off on all regulatory business requirements
- Serve as primary liaison between the key business stakeholder and technology, including recommending business priorities by advising stakeholders on options, risks, costs, prioritizations, and delivery timelines
- Recommend business priorities by advising stakeholders on options, risks, costs, prioritizations, and delivery timelines
- Create and facilitate training sessions, webcast demos and write User Acceptance Test scripts and business scenarios against specified requirements
- Create, manage and maintain project plans and act as the project manager for all follow ups across various departments
- Work on multiple projects in parallel focusing on continued delivery of regulatory client deliverables, such as legal statements/performance reporting/advices/letters/notices
- Fulfilling the clients' necessities while providing an exceptional client experience is the expected behavior from all our employees and it will be measured by specific metrics.
**Qualifications**:
- Previous relevant experience preferred
- Proficient in Microsoft Office
- General knowledge of client reporting across the industry and our competitors
- Working knowledge of SQL environments and database queries
- Proven organization and time management skills
- Demonstrated problem-solving and decision-making skills
- Consistently demonstrates clear and concise written and verbal communication skills
**Education**:
- Bachelor's degree/University degree or equivalent experience
This job description provides a high-level review of the types of work performed.
Other job-related duties may be assigned as required.
**Escolaridad**:
Licenciatura o Ingeniería (Titulado) de las siguientes áreas/especialidades: Fiscal, Industrial, Economía, Administración, Contabilidad
**Experiência**:
**Mínimo 1-2 años de experiência** en área operativa de Cobranza de seguros.
**Conocimientos específicos y/o técnicos indispensables**:
- Asegurar que las operaciones en Cobranza cumplan el proceso y políticas establecidas.
- Análisis y manejo de procesos operativos de aseguradora.
- Seguimiento a incidentes detectados o desviaciones de la cobranza.
- Asesorar a la Gerencia y Subdirección de cobranza para que se tome la mejor decisión en caso de algún issue o desviación en la Cobranza.
- Coordinación y seguimiento de proyectos TI especializados en procesos masivos.
- Experiência en proyectos con metodología Agile y waterfall.
- Diseño de matrices de escenarios y pruebas tecnológicas.
- Validación de pruebas Quality Assurance.
- Atención de requerimientos internos y auditorías externas.
- Team leader en procesos operativos
- Experiência en sistema contable.
- Paquetería de Microsoft (Word, Excel, Power Point) - Nível Intermedio
- Explicación de resultados y generación de presentaciones.
- Coordinación de personal.
- Comunicación y generar acuerdos con diferentes áreas y/o proveedor.
- Administración de la Cobranza de productos de Seguros
- Manejo de bases de datos comprobable (más de 1 millón de registros) en Access, Power BI, SQL, SAS, Qlick View - Nível Intermedio.
- Documentación de los procesos a cargo.
- Experiência en gestión de quebrantos operativos
**Habilidades**:
- Personalidad sociable
- Habilidad para trabajar de forma independiente y cumplir plazos de entrega ajustados
- Excelentes capacidades de organización y de gestión del tiempo
- Atención a los detalles
- Capacidad de análisis
- Proactividad
- Tolerancia a la frustración
- Adaptabilidad al cambio
- Actitud de servicio
- Trabajo en equipo
- Compromiso
- Orientación a resultados
- Sentido de urgencia
- Apego a normas
**Funciones generales**:
Administrar y coordinar correctamente la operación de Cobranza.
Conciliación diaria de todos los movimientos de cobranza vs cuentas concentradoras.
Reclasificación de movimientos en los diferentes auxiliares contables ante requerimientos específicos y/o por necesidad de la operación.
Soporte al equip
Muestra tus habilidades a la empresa, rellenar el formulario y deja un toque personal en la carta, ayudará el reclutador en la elección del candidato.