22 feb
Citi
Xico
The Product Sales Intmd Analyst is a developing professional role.
Deals with most problems independently and has some latitude to solve complex problems.
Integrates in-depth specialty area knowledge with a solid understanding of industry standards and practices.
Good understanding of how the team and area integrate with others in accomplishing the objectives of the subfunction/ job family.
Applies analytical thinking and knowledge of data analysis tools and methodologies.
Requires attention to detail when making judgments and recommendations based on the analysis of factual information.
Typically deals with variable issues with potentially broader business impact.
Applies professional judgment when interpreting data and results.
Breaks down information in a systematic and communicable manner.
Developed communication and diplomacy skills are required in order to exchange potentially complex/sensitive information.
Moderate but direct impact through close contact with the businesses' core activities.
Quality and timeliness of service provided will affect the effectiveness of own team and other closely related teams.
**Responsibilities**:
- Support sales delivery to our internal and external partners through dual delivery model in follow-up and responsiveness.
- Responsible for supporting internal and external growth initiatives communicated to team.
- Responsible for dissemination of communications.
- Provide support on increasing and capturing cross sell opportunities.
- Increase efficiencies of daily sales and operational activities.
- Responsible for reporting sales results and reasons for successes.
- Support sales executives with specific business initiatives; create, lead and advise on sales and product training; and support growth of sales.
- Liaise between sales teams and branches on initiatives.
- Represent sales on the development of strategies and programs to effectively partner with the bank.
- Responsible for partnering sales leadership to deliver activities, programs and promotions on monthly sales and marketing calls.
- Liaise with partners to develop marketing opportunities to maximize growth in sales and customer acquisition, retention and satisfaction.
- Work in coordination with sales executives in creating, driving and supporting business plans and initiatives.
**Qualifications**:
- 2-5 years previous banking experience preferred
**Education**:
- Bachelor's/University degree or equivalent experience
El Analista Sénior de Proyectos es una función profesional de un empleado experimentado.
Aplica profundos conocimientos sobre la disciplina al contribuir con el desarrollo de nuevas técnicas y la mejora de los procesos y el flujo de trabajo para el área o función.
Integra la experiência en la materia y la industria dentro de un área definida.
Requiere una comprensión profunda del modo en el que las áreas se integran de manera conjunta en la subfunción, y también coordinan y contribuyen a los objetivos de la función y del negocio en general.
Evalúa temas variables y moderadamente complejos con impacto potencial considerable, donde el desarrollo de un enfoque/toma de medidas implica evaluar diversas alternativas y equilibrar situaciones potencialmente contradictorias utilizando diversas fuentes de información.
Requiere buenas habilidades analíticas para filtrar, priorizar y validar material potencialmente complejo y dinámico de múltiples fuentes.
Se requieren sólidas habilidades comunicativas y diplomáticas.
Generalmente asume un rol informal/formal de liderazgo dentro de los equipos.
Participa en la orientación y la capacitación de nuevos empleados.
Genera un impacto significativo en relación con el tamaño del proyecto, la ubicación geográfica, etc.
al influir en las decisiones mediante los consejos, el asesoramiento o facilitando servicios a otras personas en el área de especialización.
El trabajo y desempeño de todos los equipos del área se ven directamente afectados por el desempeño de la persona.
**Responsabilidades**:
- Coordinar y distribuir información de cambios de procedimientos, procesos y política, y garantizar la adecuada concreción de los proyectos administrados.
- Aplica conocimientos profundos sobre la disciplina relacionados con conceptos y procedimientos dentro de la propia área para resolver problemas.
- Garantizar la creación del plan de administración de beneficios de privilegio y plan del proyecto, plan de administración de partes interesadas, plan de aceptación y registro central de problemas del proyecto.
- Garantizar que se asignen los recursos al proyecto y controlar el compromiso.
- Garantizar que el control de cambios se ejecute a lo largo de todo el proyecto.
- Identificar, documentar y entender las dependencias del proyecto.
- Identificar a las partes interesadas clave que participan en la definición del alcance del proyecto.
- Realizar el seguimiento de los costos reales del proyecto, identificar las variaciones y volver a programar los costos del proyecto,
Muestra tus habilidades a la empresa, rellenar el formulario y deja un toque personal en la carta, ayudará el reclutador en la elección del candidato.