14 feb
Citi
Xico
.The Fraud Ops Analyst 2 is an intermediate level positions responsible for contributing to the development of fraud management policies, processes and procedures to minimize the impact of fraud in coordination with the Operations - Services team.The overall objective of this role is to manage fraud losses by ensuring analysts make appropriate decisions using risk/reward balanace methodology.
**Responsibilities**:- Automation and development of information consolidation processes.- Identify areas of information opportunity to strengthen the Fraud Datamart and contribute to the continuous improvement of processes and monitoring of KPIs and operational metrics of the Fraud Office.- Execute the generation and analysis of data sources that help the generation of indicators, which measure the performance of different types of fraud and their impact on portfolios / related products.- Provide timely and strategic information to support the MIS and Forecasting processes which allow the decision making of the Fraud Office and the proper monitoring of the Fraud KPIs.- Prevent, detect and escalate potential data and information risks that may impact Fraud KPIs.
**Qualifications**:- Porgramming skills.- Database Administration.- Process reengineering.- SAS Knowledge (desirable)- Big Data Tolls Knowledge (preferable)- Advanced skills in data presentation**Education**:- ** ONLY**: Bachelor's degree/University degree in Systems Engineer, Information Systems, Computer Science, Database Administrator.
**Áreas de experiência**:Experiência en sector financiero / bancario: 4 años.Generando información para la toma de decisiones: 4 años.Análisis de información: 4 años.Implementación y seguimiento de indicadores (construcción de dashboards): 4 años.Análisis,
diseño e implementación de requerimeintos y automatización de procesos de información: 4 años.Generación de presentaciones ejecutivas, así como insights: 2 años.**Responsabilidades**:**Formación**:Ing./Lic.
sistemas, informática, tecnologías de la información.
**Conocimientos y habilidades**:Generar información para la prevención y monitoreo de actividades fraudulentas de los siguientes productos: tarjetas de crédito, tarjetas de débito, banca electrónica, cheques, transfer, seguros e inversiones de forma diaria/semanal/mensual/trimestral.Generaci- n de información y análisis de datos para obtener insights.Automatizar procesos de generación de información relacionados con fraude.Análisis, diseño e implementación de nuevos requerimientos de información para la dirección de fraude.
**Conocimientos y habilidades**:Productos de consumo.Generación de información y MIS.Análisis de información, indicadores y generación de insights.Construcción y presentación de dashboards.Elaboración de presentaciones ejecutivas.Programación de bases de datos (SQL necesaria)Programación en SAS (necesaria)Manejo de Excel (avanzado)Inglés avanzado.Capacidad de análisis.Toma de decisiones.Liderazgo.Sentido de responsabilidad.Trabajo bajo presión
Muestra tus habilidades a la empresa, rellenar el formulario y deja un toque personal en la carta, ayudará el reclutador en la elección del candidato.