10 ene
Hamilton Beach Brands
Polanco
**Key Account Manager - Mexico**
Hamilton Beach Brands, Inc., a leading designer, marketer, and distributor of small household and commercial appliances, has an opening for a Key Account Manager - Mexico. This position will be located in our Mexico City, MX office. The Key Account Manager - Mexico will be responsible for increasing sales and profits with major customers.
**Duties of the position include**:
- Maximize sales and profitability with their departamentals assigned accounts.
- Direct involvement with senior client levels where necessary and appropriate.
- Developing,
managing and maintaining Hamilton Beach relationships with an assignment of existing and potential multi-national chains to meet sales and profit objectives
- Leading the development of process and product solutions for these customers
- Leading short and long-term strategic planning for these customers
- Strong knowledge managing departamental accounts
- Multifunctional Project Management with other areas such as Finance, Marketing, Logistics, etc.
- BS/BA degree and a minimum of five years of experience in Sales and/or Marketing (Small Kitchen Appliance experience is a definite plus)
- Demonstrated abilities to learn technically complicated concepts and be able to communicate and solve problems with customers one-on-one
- Advanced selling, negotiation and presentation skills along with an understanding of global supply chain management
- The ability to build strong customer relationships
- The ability to manage budgetary and financial aspects of the position
- Strong computer skills to include Excel and PowerPoint
- Forecast management
- Bilingual (Spanish - English)
**Gerente de Cuentas Clave - México**
Hamilton Beach Brands, Inc., Diseñador,
comercializador y distribuidor líder de electrodomésticos y electrodomésticos, tiene una vacante como Gerente de Cuentas Clave - México. Esta posición estará ubicada en nuestra oficina de la Ciudad de México, MX. El Gerente de Cuentas Clave - México será responsable de incrementar las ventas y ganancias con los principales clientes.
**Las funciones del puesto incluyen**:
- Maximizar las ventas y la rentabilidad con las cuentas departamentales asignadas.
- Relación directa con los níveles de clientes superiores cuando sea necesario y apropiado.
- Desarrollar, administrar y mantener las relaciones de Hamilton Beach mediante la asignación de cadenas multinacionales existentes y potenciales para cumplir con los objetivos de ventas y utilidades.
- Liderar el desarrollo de soluciones de procesos y productos para estos clientes.
- Liderar la planificación estratégica a corto y largo plazo para estos clientes.
- Experiência manejando cuentas departamentales
- Manejo de proyectos multifuncionales con distintas áreas como Marketing, Finanzas, Logística, etc.
- Licenciatura / licenciatura y un mínimo de cinco años de experiência en ventas y / o marketing (la experiência en pequeños electrodomésticos de cocina será considerada como ventaja adicional)
- Habilidades demostradas para aprender conceptos técnicamente complejos y poder comunicarse y resolver problemas con los clientes uno a uno.
- Habilidades avanzadas de venta, negociación y presentación junto con una comprensión de la gestión de la cadena de suministro global.
- La capacidad de construir relaciones sólidas con los clientes.
- La capacidad de gestionar los aspectos presupuestarios y financieros del puesto.
- Fuertes habilidades informáticas incluyendo Excel y PowerPoint
- Gestión de forecast
- Bilingüe (español - inglés)
Muestra tus habilidades a la empresa, rellenar el formulario y deja un toque personal en la carta, ayudará el reclutador en la elección del candidato.